Jom lihat!

Saturday, October 29, 2011

Cinta...Again? (1)





Ke hadapan Saudari Khadijah,


Assalamualaikum saudari. Nama saya Ashraff. Tujuan saya menulis surat ini ialah untuk berkenalan dengan saudari. Sekiranya saudari sudi, insya Allah saya berhajat untuk berjumpa dengan ibu bapa saudari untuk berbincang mengenai peminangan, pertunangan dan pernikahan kita. Saya serius dalam mencari pasangan. Pertama kali saya terpandangkan raut wajah saudari, saya yakin saudari tercipta untuk saya.


Saya menunggu maklum balas dari saudari. Adik perempuan saya, Aimi, akan jumpa saudari untuk mengetahui jawapan saudari.


Maafkan saya seandainya surat ini membuatkan saudari terkejut.




Saya menunggu jawapan dari saudari.




Assalamualaikum.




Yang benar,
Muhammad Ashraff




Terkedu sebentar selepas membaca warkah cinta berwarna biru itu....eh...lebih kepada warkah peminangan secara tidak langsung dari lelaki yang tidak dikenalinya. Dia berulang kali membaca tulisan lelaki itu. Bagaikan tidak percaya masih ada lelaki yang seperti ini di zaman sekarang. Surat menyurat dan...... sungguh bersopan!

Khadijah mengetap bibir. Ini agak menakutkan. Aku tak kenal pun siapa Ashraff ni. Mana pulak dia jumpa aku? Tak pernah ada mana-mana lelaki yang tegur dia sebelum ni. Ada orang memerhatikan aku ke? Lantas Khadijah melipat kemas warkah mengejut itu dan disimpan di dalam laci biliknya. Dengan siapa harus aku berbincang pasal hal ni?

Cinta pandang pertama? Wujud ke??

Uh, ini menakutkan! Serius!



-bersambung-

No comments:

Post a Comment