Jom lihat!

Sunday, December 26, 2010

MyCerpen: Mencintaimu


Ebook: Mencintaimu

Kod: C003

RM15



Ringkasan Cerita:

Edora bersahabat baik dengan Farsya, Dania dan Nurul sejak sekolah. Syafiq pula setia di sisinya, mengharap kasih yang entah bila akan terbalas. Edora sekadar menganggap Syafiq sebagai seorang kawan, tidak lebih dari itu.
Suatu hari, Edora terserempak dengan Idraki ketika bersenam di pagi hari. Pertemuan itu membuahkan bibit-bibit cinta antara mereka berdua. Manakala, Syafiq masih tetap setia menanti.
Namun, Idraki pergi meninggalkan Edora disebabkan salah faham antara mereka. Apakah Edora tetap tegar menunggu cintanya kembali padanya? Mungkinkah Syafiq, pencinta setia menjadi pilihan hatinya?


***********************************************************

“Sakit siot.” Aku dapat melihat banyak darah yang mengalir dari bahagian bahuku. “Aku rasa... peluru ni...kena keluarkan...”
Syafiq menyandarkan tubuhku pada badannya. Dia mengoyakkan lengan bajunya dan terus membalut bahuku. Dia menahan bahuku dengan tangannya.
“Sakitla...” Air mataku mengalir jua. Tak tahan dengan kesakitan yang amat nyilu ini.
“Fiq, tolong pastikan Puteri ni jaga...” ujar Idraki sambil menarik gear lagi. “Aku cari klinik.”
“Ed, jangan tutup mata tau. Cakaplah pape pun.” Bisik Syafiq. Dia takut jika Edora ‘pergi’ meninggalkannya. Tak kisahlah jika dia tidak dapat memiliki Edora sekali pun, asalkan Edora berada di sisi dia sebagai kawan baik.
“Eh, aku belum tulis...wasiat lagi la..” Aku terbatuk kecil.
“Ed! Janganlah bergurau.” Syafiq memelukku.
“Betul! Kau ada ker..tas tak?” Aku tersenyum tawar.
“Puteri! Cut it out! Jangan bergurau, please!” Idraki mengeluh. Honda Civic itu masih lagi mengekori mereka. “Ah! Aku kena U turn balik ni! Fiq, pegang Puteri baik-baik.” Idraki membuat sharp U turn. Mujurlah pada ketika itu tiada kereta. Kereta yang mengekori mereka terlajak agak jauh.
“Aku tak leh tahan lagi daa!!” jeritku, tertekan. Sakitnya! Sakit! Aku mula pening. Mungkin kerana kehilangan banyak darah. “Korang...” Pandanganku kelam.
“PUTERI!!” 

**************************************************************




Hak Milik,











 

No comments:

Post a Comment